Wednesday, January 26, 2011

bagi aku...upnm itu cantik

aku dengar-dengar skuad aku selalu kata..upnm xcantik..
aku cuba nilai dari beberapa sudut yang kau taw tentang kecantikan sesuatu tempat..haha
ternyata..bagi aku, UPNM itu cantik..
cantik bagi sebuah universiti yang sedang membangun..
yang sedang dibina beberapa fakultinya sendiri..
jika dulu semua 3 course berpayungkan satu fakulti iaitu engineering,
sekaran..semua bangunan fakulti semakin rancak naik..
buruh-buruh hari-hari kerja..ketuk sana sini nak bagi kadet belajar selesa..

kalau dinilai dari segi tempat tapak pembinaan..
bangunan yang semakin meninggi..
buruh-buruh yang buat kerja..
terdapat satu kecantikan di situ..
korang ingat construction site xcantik ka?
aku hari-hari tengok..baru aku nampak apa istimewanya..
bila dah siap satu-satu bangunan tu..
lain plak ceritanya ya..

UPNM kalau waktu malam..walaupun xmacam universiti luar,
yang malamnya riuh dengan gelak tawa orang-orang,
ramai dengan orang lalu-lalang,
tapi kalau jalan sorang2 naik seri kinabalu tu..aku rasa korang akan nampak..
apa yang aku maksud kan..haha!
aku ne bukan la pandai sangat menilai...
tapi tu la..juz bagi pandangan aku..
but i got some picture..lets see...

mintak maaf yee..camera aku bukan DSLR..mau x memnag nampak lah cantiknya..
tapi ne xclear sangat..huu



yang bersinar itu adalah library..baru ja seminggu dua dibuka..aku pon xpernah menjejakkan kaki lagi...



No comments: