Monday, March 1, 2010

haha..macam2 ragam

oke..tgk tjuk pon hampa dh taw kan..mesti la berkenaan dengan orang..haha!post kali ne pon pasal keja aku jugak yang baru berusia 2 hari sebagai waiter..

hari ne aku telah mendapat customer arab...wahhh...2 orang..sorang pandai cakap melayu, sorang lagi cakap b.inggeris ja..aku nak amek oder tadi..duk pikiaq dah dalam kepala..apa aku nk cakap dengan depa..haha!bila aku amek oder..
ya allah! punya la cerewet......nak ode aiq ja pon..depa ode aiq CARROT & BANANA BOOSTER..tok arab 2 kata...
'i want the best one aa...i dun want carrot too much...u add more banana..give it taste like a fresh banana..i want the juicy one..same as u pick it from the plant n blend it yaa..'

aku ne..pegang pen..angguk2..tulih CARROT & BANANA BOOSTER ja..hak3!aku penin sebenaqnya apa yg tok arab 2 mintak..haha!mcm2 sgt...gitaw kata nak kurangkan carrot n tambah pisang dah la..ne mai cita fresh xfresh plak..haha!

hok customer 1 family ne lg la..hah..ada la sorang laki ne dalam 1 family customer ne..kira pngkat bapak laa..aku nak amek ode..tnya la..
'oke pak cik..nk ode apa?'aku tanya
'pak cik nak..nuh..yang macam meja depan nu makan..dia makan apa haa?'pak cik 2 tnya aku..
naahh...dia tnjuk nuuu..yang orang yang dah makan licin dah pinggan dia..mampoih aku nak taw dia makan apa..haha!las2 aku taram ja..nampak macam pinggan roti bakaq..aku gtaw la pak cik 2..
'dia makan roti bakaq..pak cik nak ode yang 2 ka?aku tanya lagi..
'roti bakaq 2 dia buh tuna ka?'pak cik 2 tanya..
'ya pak cik..ada tuna..cheese 'aku jawab la...siap tulih dah sebab dia macam kompem nak roti 2....den dia tnya apa taw....
'dik..tuna 2 pak cik xmau na..ganti dengan ikan haruan ada..?'dia tnya sambil gelak konon lawak..
aku macam nak kata kat pak cik 2...pakcik memang lucu la..nak masuk raja lawak x....haha!nasib aku pikiaq aku baru kerja ja...seb bek dia kata dia nak jgk roti bakaq 2..haih..ragam kedua neh..jenis buat lawak yang 'very funny' dengaq pon rasa mcm xlalu nak gelak..haha!

banyak lagi ragam customer td..ada yang amek2 gambaq waiter pon ada..seb bek aku xterkejut sangat..tengah2 nak letak aiq..tiba2 flash menerjah mata..hui..dah la gelas berat..banyak plak 2..mau aku terkejut terok..hah..mau aku bagi mandi camera kak 2 td..hak3!aku dah la parkinson..tadi lagi menjadi2 oh..pakat gelak kat aku tadi..bawak pinggan chiken chop..dengaq bunyi mngkuk bertemu pinggan 2..haha..bunyi macam orang ketaq bawak secawan kopi laa..haha!malu aku..

dah la tuh..aku mengantuk dah...cerita pon dah xbest mau panjang2..haha!bubbye~see yaa

2 comments:

its Atiq said...

hahaahha!!! okayyy.... aku gelakk keras prot2!!! haahahahahah

oney said...

hahaha, hang atiq.
kesian kawan, semangat tulis panjang panjang. haha